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Crucifixion

Apr 2, 2021

“Crucifixion ain’t no fiction,” said a 90’s rap group. As followers of Jesus, we agree. The Crucifixion of a man named Jesus from Nazareth is a historical fact. It was the public lynching of a man who stood at the intersection of politics and religion and spoke of God and neighbor. For his words and his work, a politician ordered his destruction to appease the faith community. This grotesque spectacle climaxed on a garbage dump outside the city walls while his mother watched. No fiction. It would be awful enough if that was the only time Jesus was crucified but it wasn’t-Crucifixion continues. Like Judas, we betray for silver. Like Peter, we publicly deny his friendship. His love makes a lonely walk right in front of us. Unlike Simon of Cyrene, we see but don’t join. We pierce his side with our arrogance. We shrink his idea of neighborliness. We disfigure his vision of generosity to satisfy our greed. We long to sit at the tables he would have flipped over. All are guilty. None are innocent. Crucifixion wasn’t our once and past deed, crucifixion is our relationship to Jesus now! If there is any hope for us and for the world it is to see the hope revealed through the horror; to see our reflection in the mirror of this Good Friday and finally decide to live.


For People with Bishop Rob Wright

The podcast expands on Bishop’s For Faith devotional, drawing inspiration from the life of Jesus to answer 21st-century questions.


Crucifixión

“La crucifixión no es ficción”, dijo un grupo de rap de los noventa. Como seguidores de Jesús, estamos de acuerdo. La crucifixión de un hombre llamado Jesús de Nazaret es un hecho histórico. Fue el linchamiento público de un hombre que se encontraba en la intersección de la política y la religión y hablaba de Dios y el prójimo. Por sus palabras y su trabajo, un político ordenó su destrucción para apaciguar a la comunidad de fe. Este espectáculo grotesco culminó en un vertedero de basura fuera de las murallas de la ciudad mientras su madre observaba. Sin ficción. Sería bastante terrible si esa fuera la única vez que Jesús fue crucificado pero no fue así. La crucifixión continúa. Como Judas, traicionamos por plata. Como Pedro, negamos públicamente su amistad. Su amor hace un paseo solitario frente a nosotros. A diferencia de Simón de Cirene, nosotros vemos pero no nos unimos. Atravesamos su costado con nuestra arrogancia. Reducimos su idea de vecindad. Desfiguramos su visión de generosidad para satisfacer nuestra codicia. Anhelamos sentarnos en las mesas a las que Él habría volcado. Todos son culpables. Ninguno es inocente. La crucifixión no fue nuestra única acción pasada, ¡la crucifixión es nuestra relación con Jesús ahora! Si hay alguna esperanza para nosotros y para el mundo es ver la esperanza revelada a través del horror; ver nuestro reflejo en el espejo de este Viernes Santo y finalmente decidir vivir.