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Because of Dr. King…

Jan 18, 2019

“Some choose to be the forgetful community rather than the Beloved community. The forgetful community argues that if we keep a blind eye and choose mass amnesia, then in some distant future, that we have not worked for and do not deserve, all the brutality and blood of our past will simply evaporate, leaving a more polite narrative. They would rather expunge our history than process it. Spiritually like this is the equivalent of erasing Jesus’ betrayal, beating and bloody death in favor of a sanitized Easter story. They would make Jesus a hologram holy man without nail holes.

But it’s precisely His nail holes that give His command to forgive and to love enemy, rather than to shame enemy or be indifferent to enemy all of its persuasive power.

God is a genius! This is what it means to be the Beloved Community. Here is a word for oppressor and oppressed alike. Each week in our churches we come together to remember Christ’s life, death and resurrection. All of it! We do this so we can hear and know and trust that pain and guilt and shame don’t have to have the last word. That though we may be culpable, there is no condemnation in Christ Jesus. Though we have colluded with systems of oppression, “…where the Spirit is, now there is liberty.” Whether victim or oppressor. This is the opportunity of tonight. That remembering the past and then remembering God’s ability to make gold out of garbage, we press on. So, enveloped in the durable beloved-ness that flows first from God and then from person to person The Beloved Community takes some risks together. We pledge to look and see together. And we pledge to allow what has been un-discussable now be discussed. This, the prophet Isaiah says, is the righteousness that God calls us to.”

From Bishop Wright’s sermon on Beloved Community

 


 

Gracias al Dr. King…

“Algunos eligen ser la comunidad olvidadiza en lugar de la comunidad Amada. La comunidad olvidadiza argumenta que si mantenemos la vista a ciegas y elegimos la amnesia masiva, entonces en un futuro lejano, que no merecemos, toda la brutalidad y la sangre de nuestro pasado simplemente se evaporarán, dejando una narrativa más amable. Ellos prefieren borrar nuestra historia que procesarla. Espiritualidad como está es el equivalente a borrar la traición, golpiza y sangrienta muerte de Jesús a favor de una historia de Pascua descontaminada. Ellos harían de Jesús un holograma de un hombre santo sin agujeros de clavos.

Pero son precisamente Sus agujeros de clavos los que dan Su orden de perdonar, no de olvidar y de amar al enemigo, en lugar de avergonzar al enemigo o ser indiferente ante el enemigo de todo su poder persuasivo.

¡Dios es un genio! Esto es lo que significa ser la Comunidad Amada. Aquí hay una palabra para el opresor y el oprimido por igual. Cada semana en nuestras iglesias nos reunimos para recordar la vida, muerte y resurrección de Cristo. ¡Todo ello! Hacemos esto para poder escuchar, saber y confiar que el dolor, culpa y vergüenza no tienen que tener la última palabra. Que aunque seamos culpables, no hay condenación en Cristo Jesús. Aunque hemos coludido con sistemas de opresión, “…donde está el Espíritu, ahora hay libertad.” Ya sea víctima u opresor. Esta es la oportunidad de esta noche. Al recordar el pasado y luego recordar la habilidad de Dios para hacer oro de la basura, seguimos adelante. Entonces, envueltos en la amabilidad duradera que fluye primero de Dios y luego de persona a persona, la Comunidad Amada toma algunos riesgos juntos. Nos comprometemos a mirar y ver juntos. Y nos comprometemos a permitir que se discuta lo que ha sido indiscutible. Esto, dice el profeta Isaías, es la justicia a la que Dios nos llama.”

Del sermón de Obispo Wright a Beloved Community